Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

tre studentesse in classe davanti al pc si esercitano all'uso di SCratch

Partiranno lunedì 13 gennaio i corsi rivolti alle classi frutto della collaborazione tra la Fondazione CRT e l’Associazione Dschola, relativi alla nuova edizione di Programmo e Invento con l’IA, all’interno dell’iniziativa Diderot.

Programmo e Invento con l’IA, aggiunge quest’anno – per le classi che hanno scelto quest’opzione- l’utilizzo di Machine Learning for Kids, che introduce il tema del machine learning per il riconoscimento di immagini e altri esercizi di base, oltre che qualche indicazione per l’uso di alcune applicazioni di intelligenza artificiale generativa. Rimane invariata l’offerta dei corsi relativi concetti base di coding nelle scuole secondarie di I e II grado attraverso lo sviluppo di giochi e applicazioni con Scratch e App-Inventor.

[leggi il resto dell’articolo sul sito “Programmo e invento con l’IA”]

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Questo sito utilizza Akismet per ridurre lo spam. Scopri come vengono elaborati i dati derivati dai commenti.