Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LA COOPERAZIONE SCUOLA-TERRITORIO PASSA ANCHE ATTRAVERSO… UN EDITOR MULTIMEDIALE

Lo scorso 10 aprile sono stati presentati a Roma i risultati conclusivi del progetto GOAL che, coinvolgendo 10 scuole della periferia della capitale in un’esperienza di "progettazione partecipata", ha permesso di costituire una "rete di oss

Lo scorso 10 aprile sono stati presentati a Roma i risultati conclusivi del progetto GOAL che, coinvolgendo 10 scuole della periferia della capitale in un’esperienza di "progettazione partecipata", ha permesso di costituire una "rete di osservatori interattivi delle trasformazioni urbane lette dai bambini". Una realizzazione, quindi, che anche a livello operativo ha coniugato l’attività delle scuole con il territorio e le sue problematiche stimolando una partecipazione attiva degli studenti. Sempre in questa prospettiva è stato avviato il progetto Eco-Atlante, che invita i ragazzi ad attività di rilevamento e studio dell’ambiente da riportare in Rete, per costituire un repertorio di esperienze ed attività di educazione ambientale. Entrambe le best practices sono state realizzate attraverso l’utilizzo di un semplice programma di elaborazione di pagine web, utilizzabile anche da chi non è un esperto di computer grafica.http://portal.sophia.it/cgi-bin/WebObjects/News.woa/wa/main?uid=Ltku8zpsMNrAqAAF

Pubblicato su Pubblicato su: