Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DAL MPI DUE PUBBLICAZIONI ONLINE SU SCUOLA E DOCENTI PRECARI

Sul sito del Ministero della Pubblica Istruzione sono online da pochi giorni due testi molto interessanti per chi si occupa di amministrazione scolastica.

Le pubblicazioni, redatte a cura del Servizio per l’automazione informatica e l’innovazione

Sul sito del Ministero della Pubblica Istruzione sono online da pochi giorni due testi molto interessanti per chi si occupa di amministrazione scolastica.

Le pubblicazioni, redatte a cura del Servizio per l’automazione informatica e l’innovazione tecnologica, analizzano l’una gli indicatori statistici – definiti indicatori di sintesi – necessari per "conoscere la scuola" (come recita il titolo del testo), l’altra il variegato mondo del personale docente precario.

Il primo testo riporta i dati di uno studio molto approfondito su tutti i parametri di ordine socio-economico, culturale e demografico che interagiscono con l’universo-scuola e che, a diversi livelli, lo interessano, lo modificano, lo influenzano.

La seconda pubblicazione si occupa invece del grande esercito dei precari, realtà molto significativa nel panorama scolastico italiano: la ricerca pubblicata cerca di approfondire la conoscenza di questo gruppo di lavoratori appartenenti a pieno titolo, pur con vicende alterne, al comparto scuola.

Pubblicato su Pubblicato su: