Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Eutelsat e HiT Internet Technologies insieme per l’e-Learning a banda larga e satellite

Tratto da ITnews, venerdì 30 novembre 2001

EUTELSAT e HiT Internet Technologies hanno deciso di collaborare nel settore delle applicazioni avanzate multimediali a banda larga e di e-Learning via satellite, realizzando una piattaforma per la formazione a distanza.


Su questo mercato, HiT opera attraverso HiT Son et Lumière, società del Gruppo specializzata nella trasmissione in diretta di audio, video e grafica PC via Internet, satellite e fibra ottica, caratterizzata da una comunicazione bidirezionale che consente a chiunque in qualunque parte del mondo di partecipare e interagire con testi, voce e video.

L’investimento in questo senso è molto forte, la società, infatti, sta impiegando il 20% delle sue risorse in questo progetto, ma la cifra è destinata ad aumentare ed occupare circa il 50% delle risorse aziendali.

Protagonista dei prossimi anni a livello mondiale sarà il mercato dell’e-learning, in cui gli Usa stanno giocando un ruolo preponderante con un giro d’affari nel 2000 di 3,3 miliardi di dollari che dovrebbe raggiungere i 13 miliardi nel 2003. L’Europa, che non presenta valori di mercato comparabili a quelli americani, segue con tassi di sviluppo particolarmente interessanti. Si passa infatti da un valore di 0,45 miliardi di dollari nel 2000 a previsioni di raggiungere i 2,78 miliardi di dollari nel 2003, con una crescita stimata di quasi il 700%

Pubblicato su Pubblicato su: