Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Calcolo simbolico: conclusa la fase di formazione

Nel mese di Novembre 2002, si sono svolte le tre sessioni del corso di formazione per docenti delle scuole superiori che Teoresi s.r.l. si era impegnata ad erogare nell’ambito del progetto Dschola.

Durante le giornate di studio, Teoresi ha presentato le potenzialità del software di calcolo simbolico e numerico Maple® 8, fornendo ai docenti (35 in totale) materiale su supporto cartaceo e digitale per i successivi approfondimenti personali cui dedicarsi con
l’utilizzo del sistema nel corso dei prossimi mesi, così come previsto dalla sperimentazione.
Le grandi potenzialità dello strumento, e in particolare quelle legate all’animazione grafica e alla risoluzione passo-passo di limiti, derivate e integrali, hanno generato nei partecipanti un curioso stupore e un grande entusiasmo.
Ciò pone ottime basi per il buon seguito della sperimentazione; a questo proposito, si sta valutando la possibilità di offrire a coloro che hanno partecipato alcune ulteriori occasioni di incontro e
confronto, finalizzate alla verifica di quanto verrà affrontato nei prossimi mesi di attività, sino alla conclusione prevista per il mese di Giugno 2003.


Per dare a tutti l’opportunita’ di scambiare opinioni in merito all’uso del software e’ stato aperto un apposito forum.