Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Scuola-lavoro: una stella ”Polaris” per orientarsi nella riforma

L’alternanza scuola-lavoro nasce per assicurare ai giovani l’opportunità di sperimentare le proprie vocazioni e attitudini e di compiere una scelta più consapevole dei percorsi successivi.

Questa la promessa contenuta nel decreto legislativo approvato in via preliminare il 21 maggio dal Consiglio dei Ministri, che disciplina la possibilità, per gli studenti che abbiano compiuto 15 anni, di realizzare i corsi del secondo ciclo alternando studio ed esperienze professionali.

Il decreto estende e mette a sistema le esperienze già acquisite dalle scuole (come la terza area dell’istruzione professionale o le iniziative sperimentali nell’istruzione tecnica) e mira a fare acquisire ai ragazzi, oltre alle conoscenze di base, anche competenze spendibili sul mercato del lavoro.

Leggi tutto l’articolo

Pubblicato su SophiaPubblicato su: Sophia
lunedì 31 maggio 2004

Di