Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

COMUNITA’ VIRTUALI PER L’APPRENDIMENTO: CONSIDERAZIONI TEORICO-METODOLOGICHE

L’approfondimento dei processi di apprendimento “a distanza” prosegue attraverso l’analisi di uno dei fenomeni formativi più interessanti sotto il profilo dell’attuabilità, della replicabilità, dell’economizzazione delle risorse, costituito dalla rapida diffusione in Rete di “comunità di apprendimento”. Si tratta di un fenomeno di portata complessa che merita un’analisi di ampio raggio: delle differenti tipologie in relazione a obiettivi, contesti, attori, dimensioni, e degli strumenti, nel senso di vincoli e opportunità. Il presente intervento affronta innanzitutto uno degli aspetti preliminari, ossia il rapido contesto di modificazione strutturale dell’organizzazione produttiva aziendale, dei modelli di apprendimento, delle Tecnologie di Informazione e Comunicazione (TIC), che ha condotto all’elaborazione di forme nuove di organizzazione dei processi di apprendimento collettivo.



Scarica l’articolo intero (formato PDF)