Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Antipirateria nelle scuole italiane

Il Ministero dell’Istruzione sigla un accordo con le associazioni dei produttori di software, musica e cinema per veicolare nelle scuole italiane un progettone di sensibilizzazione. Ecco di che si tratta

Milano – Insegnare agli studenti che copiare è male quando è illegale. Questa la sostanza di un progettone presentato ieri a Milano e che vede unità di intenti tra Ministero dell’Istruzione e BSA, FPM e FAPAV, che rappresentano i maggiori produttori del software proprietario, della musica industriale e dell’audiovisivo.

Protagonista del Cd-ROM è Copyright Angel, personaggio animato che accompagna la fruizione dei contenuti: seguire lo sviluppo di una produzione informatica, musicale o cinematografica, muoversi in rete, lottare contro il “mostro” della pirateria nelle sue diverse manifestazioni

Leggi tutto l’articolo

Pubblicato su Punto InformaticoPubblicato su: Punto Informatico
giovedì 2 dicembre 2004

Di