Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Relazione informativa sulla Gestione dei diritti dei contenuti digitali

Il Dipartimento dell’Innovazione e le Tecnologie ha curato una relazione
informativa sulla Gestione dei diritti dei contenuti digitali ossia l’insieme
di tecnologie e norme per la protezione del diritto d’autore.


Il DRM (Digital Rights Management) rappresenta uno strumento che può abilitare a
un utilizzo corretto dei contenuti digitali garantendo la conseguente tutela dei
diritti connessi. Prima dell’avvento dell’era digitale, il diritto d’autore
assicurava l’equilibrio tra i diritti dei creatori e degli utilizzatori delle
opere.

La Società dell’Informazione ha destabilizzato lo status quo e i modelli
di business che su di esso si sono fondati. Tale trasformazione radicale
evidenzia la necessità di nuove modalità, norme, tecniche, regole e modelli
per garantire un corretto sviluppo del mercato e la tutela dei diritti dei vari
attori presenti nella nuova catena del valore.

Consulta la relazione

Pubblicato su Governo ItalianoPubblicato su: Governo Italiano
martedì 11 gennaio 2005

Di