Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

I Tecnici Superiori nella società della conoscenza

È bandito il concorso nazionale per l’ideazione, la progettazione e la realizzazione di un prodotto informativo in tema di Istruzione e Formazione Tecnica Superiore dal titolo: “I Tecnici Superiori nella società della conoscenza”
Il Concorso è indetto in attuazione del piano di comunicazione del Sistema IFTS sviluppato
nell’ambito del Programma Τέχνη/Techne: “Comunicare il Sistema – Azione 1”, promosso dalMIUR.


Il concorso è riservato alle studentesse e agli studenti che frequentano gli ultimi due anni di corso
delle scuole secondarie di secondo grado, statali e paritarie.
Il concorso ha per oggetto l’ideazione, la progettazione e la realizzazione di un prodotto
informativo, scelto fra una delle seguenti tipologie:
• spot radiofonico o televisivo
• pagina web dedicata
• opuscolo informativo


Leggi tutto l’articolo

Pubblicato su DidawebPubblicato su: Didaweb
venerdì 25 marzo 2005

Di