Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Breedbot: robot “geneticamente” selezionati

”Allevare” robot, farli riprodurre, migliorarne le caratteristiche e alla fine costruire e far funzionare il modello prescelto. Fantascienza? No, una realtà operativa: bastano un kit Lego e un software gratuito. E il frutto di una attività congiunta tra Isti-Cnr e alcune università che apre la ricerca vita artificiale ad applicazioni anche nel mercato ludico-educativo

Pubblicato  lunedì 19 dicembre su Cnr News



Allevare un robot direttamente a casa propria? Con meno di 350 euro si acquistano un kit robotico Lego Mindstorms, tre sensori a infrarossi e un computer. Ma non stiamo parlando di un videogioco né di un archeologico Tamagotchi, ma di “Breedbot”: un sistema che consente di far “crescere e moltiplicare” dei robot, prima in un ambiente virtuale, ed in seguito di trasferire, la mente così Allevata, all’interno di un robot reale.
Creato da una collaborazione tra il “Laboratorio di Vita Artificiale e
Robotica” dell’Istituto di Scienze e Tecnologie Cognitive (Istc) del Consiglio Nazionale delle Ricerche di Roma, l’ Universit Federico II di Napoli e l’Università degli Studi di Palermo,  “BreedBot”, grazie ad un approccio originale e innovativo.

Leggi tutto l’articolo

Di