Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Conferenza europea sullo streaming a scuola: prorogate le scadenze per i paper

Dal 14 al 16 giugno 2006 si terrà a Patrasso, in Grecia, una conferenza internazionale rivolta al mondo della scuola e organizzata nell’ambito del progetto europeo eSTREAM, di cui è parner CSP. Scopo dell’evento è fare il punto sull’utilizzo dello streaming media in ambito educativo in Europa. Prorogate le scadenze per l’invio dei paper

E’ possibile partecipare alla conferenza, registrandosi sul sito dedicato all’iniziativa ed inviando un paper. La deadline per l’invio dei paper è stata prorogata alla fine di febbraio per i paper scientifici e alla fine di marzo-inizio aprile per gli altri contributi.

Gli insegnanti sono invitati a partecipare non solo con paper scientifici ma anche con short papers e posters sulle proprie esperienze, a cui sarà dedicata una sessione specifica in forma di workshop/discussione/confronto. Sarà inoltre l’occasione per stringere legami con altre scuole.

 

Il sito dedicato alla conferenza (in inglese)
Ulteriori informazioni in un altro articolo di Dschola dedicato alla conferenza

Di