Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Seminario: Viaggio fra miti e pratiche del recupero

L’intervento tradizionale di recupero delle difficoltà in contesto scolastico, generalmente basato sulla correzione degli errori e sulla ripetizione di argomenti, si rivela spesso fallimentare e quindi frustrante per l’insegnante, oltre che per l’allievo.

Relatrice Prof. Rosetta Zan (Dipartimento di Matematica, Università di Pisa)
Grugliasco, 11-12 settembre 2007 presso auditorium ITI Majorana
Volantino

Nei due incontri seminariali proposti verranno proposte alcune riflessioni sui possibili motivi di tale fallimento, e su possibili approcci alternativi, sottolineando l’importanza del ruolo che ha l’insegnante non solo nella scelta delle azioni didattiche finalizzate al recupero, ma ancora prima nella diagnosi stessa di difficoltà e nell’interpretazione dei comportamenti degli allievi.

organizzato dalle scuole in rete per l’ educazione scientifica e l’ apprendimento cooperativo della zona di Grugliasco (Torino) : I.T.I.S.“E. Majorana” , I.C. “M.L. King”, I.C. “D. Di Nanni”, I.C.“66 Martiri”, D.D.“B. Ciari

Sede del Corso: I.T.I.S.“E. Majorana”, via Baracca 80, 10095 Grugliasco (TO) – tel 011 4113334 – fax 011 4035379 – chimica@itismajo.it

Volantino: http://www.itismajo.it/chimica/Materiale%20Convegni/Settembre%202007%20LOCANDINA%20e%20modulo%20ZAN%20D.doc