Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Decreto sull’accessibilità dei materiali didattici

Arriva con quattro anni di ritardo sulla legge Stanca per l’accessibilità, il decreto che definisce le
Regole tecniche disciplinanti l’accessibilita’ agli strumenti didattici e formativi a favore degli alunni disabili. (GU n. 136 del 12-6-2008 )

Il decreto che è stato approvato dai tre ministri (istruzione, ricerca,innovazione nella pa) del governo precedente entrerà in vigore nel prossimo anno scolastico e interessa sia i libri di testo sia il softwar didattico, che nel decreto viene definito.
Va ricordato che il software didattico può essere utilizzato anche per verificare l’apprendimento: sarà interessante vedere come reagiranno gli editori e i produttori di contenuti in genere.
In ogni caso, non essendo come al solito, previste ne’ verifiche, nè meccanismi sanzionatori, il tutto viene lasciato alla buona volontà di chi produce e alla capacità di scegliere in modo oculato di chi compra.