Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Un corso di Python per le scuole

Su linuxdidattica.org sta per essere pubblicato il secondo modulo di un corso per programmazione informatica in Phyton per studenti di età tra i 10 e i 14 anni. L’obiettivo del corso è fornire, oltre a nozioni puramente tecniche, strumenti per utilizzare in maniera veramente consapevole e creativa i mezzi informatici. La capacità di programmare un computer è, infatti, in grado di superare Il modello addestrativo applicato alle TIC che appiattisce gli studenti a semplici utenti delle tecnologie. Il manuale e’ stato sperimentato con successo in aula presso la Scuola
Media Secondaria Peyron-Fermi di Torino nel precedente anno scolastico.



Il linguaggio di programmazione scelto e’ stato il Python in virtu’
della sua “liberta’” di uso. Questo manuale non vuole essere un libro di
Informatica, ma soltanto un ausilio per l’insegnamento della
programmazione, che gli autori considerano piu’ importante dal punto di
vista concettuale dell’apprendimento dei programmi applicativi.

Gli autori sono Aurora Martina, Angelo Raffaele Meo, Clotilde Moro e
Mario Scovazzi. Il manuale e’ coperto da licenza “Creative Commons
Public License attribution 3.0″

www.linuxdidattica.org/polito/python.html