Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Convegno: Didattica Aperta, 26/27 Marzo 2010 Verona

Libero accesso a software e saperi nella Scuola e nell’Università

 Universita’ di Verona Facoltà di Scienze Matematiche, Fisiche e Naturali –
Verona, 26 -27 Marzo 2010

 La Scuola ha urgente necessità di rinnovarsi e di adeguarsi a una società in cui le tecnologie informatiche stanno rivoluzionando la diffusione e la condivisione del sapere.

Su questo tema, la Scuola ha tre esigenze fondamentali che riassumiamo col termine “didattica aperta”:
1. utilizzare, studiare, modificare e ridistribuire liberamente il software
2. ottenere, creare e scambiare liberamente testi, immagini, audio e video
3. avere accesso libero a banche dati

ll convegno Didattica Aperta si pone innanzi tutto l’obiettivo di rispondere alle tre esigenze esposte sopra. Nella prima giornata, la sessione introduttiva sarà dedicata a spiegare:

  • cos’è il software libero e cosa sono i formati aperti;
  • cosa sono le licenze libere e come sfruttarle;
  • cosa sono gli open archive (archivi aperti) e come accedervi.

Sito Web

Per ulteriori informazioni: didattica.aperta@ateneo.univr.it