Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Prevenzione 2.0: a Genova si sperimenta la tweer education

Tweer Education è un progetto, nato all’interno del più ampio progetto di ricerca “Prevenzione 2.0“, che prevede l’utilizzo di Twitter nelle attività educative rivolte agli adolescenti, con particolare riguardo alla prevenzione del consumo di sostanze psicotrope legali ed illegali.

Il progetto coinvolgerà, nella sua prima sperimentazione prevista per il corrente anno scolastico (da ottobre 2010 a marzo/aprile 2011), un gruppo classe del Liceo Linguistico Marconi di Milano.  Saranno previste attività in presenza, quali discussioni di gruppo, video training, brainstorming sul tema del consumo di sostanze e sui suoi risvolti legali, sanitari e sociali, alternate ad attività a distanza; ai ragazzi verrà chiesto di reperire notizie e materiali informativi sul Web, seguendo blog, siti istituzionali e social networks, e successivamente di caricare commenti e parole chiave attraverso il proprio profilo Twitter.  Dalle osservazioni emerse saranno poi elaborati dei post da inserire nel blog “Prevenzione 2.0” (http://prevenzionecsg.wordpress.com/). In questo modo gli studenti potranno misurarsi con differenti risorse multimediali ed interagire con i loro coetanei di altre scuole ed altre città, su tematiche molto attuali ed importanti per l’universo giovanile.