Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Multinclude: Scratch for Disability quando il coding è per tutti

E’ online la registrazione del Webinar sul progetto Scratch for disability  che si è tenuto il 30 settembre per il progetto #Multinclude

Il webinar ha presentato il progetto lanciato dall’Ass. Dschola nel 2017 con il supporto dell’Universita’ di Torino  rivolto ad insegnanti di sostegno e logopedisti, che ha scelto la modalità della ricerca azione e un approccio evidence based.

L’idea di usare il coding come strumento di inclusione si è rivelata efficace e ha permesso ad alcuni studenti di sviluppare piccoli esempi di programmi, favorendo l’acquisisione di nuove competenze. Per saperne di piu’ è possibile leggere anche la storia di Christian, studente dell’IIS Vallauri di Fossano .

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Questo sito utilizza Akismet per ridurre lo spam. Scopri come vengono elaborati i dati derivati dai commenti.